Μαντουχάι η Σοφή

Ο θρυλικός στρατηλάτης Τζένγκις Χαν πέθανε το 1227 αφήνοντας στις κόρες, τις νύφες και τους γιους του μια τεράστια πολυπολιτισμική αυτοκρατορία με την πρόθεση να την διοικήσουν όλοι μαζί από κοινού. Όμως, η ολοένα αυξανόμενη δύναμη της κεντρικής αντροκρατούμενης κυβέρνησης και οι συνεχείς πόλεμοι και δολοπλοκίες που επί αιώνες αποδυνάμωναν υλικά, ηθικά και διπλωματικά τις νόμιμες διαδόχους του Τζένγκις Χαν τελικά κατάφεραν να καταστρέψουν την αυτοκρατορία του. Μέχρι το 1368 οι Μογγόλοι είχαν χάσει τα εδάφη που κατείχαν και είχαν επιστρέψει ντροπιασμένοι στα πατρικά τους εδάφη όπου άρχισαν να αναλώνονται σε τοπικές διαμάχες και λεηλασίες. Όμως, όπως ήταν οι γυναίκες που διατήρησαν την κληρονομιά του Τζένγκις Χαν, έτσι και στην στιγμή της απόλυτης καταστροφής ήταν πάλι μια γυναίκα που εμφανίστηκε από το πουθενά το 1470 και σήκωσε τα πεσμένα λάβαρα των Μογγόλων, δημιούργησε νέα κυβέρνηση , επανέφερε το μεγαλείο του λαού της, και αποκατέστησε την χαμένη του εθνική υπερηφάνεια. Ήταν η Μαντουχάι Χατούν η Σοφή, η γυναίκα που έσπειρε τέτοιον τρόμο στους Κινέζους που τους ανάγκασε να χτίσουν το Σινικό Τείχος.

Συνέχεια ανάγνωσης Μαντουχάι η Σοφή

Advertisements

Χουτουλούν η Παλαιστής

Μία από τις γυναίκες που άφησαν το σημάδι τους στην μογγολική ιστορία ήταν και η πριγκίπισσα Χουτουλούν που είχε το προσωνύμιο η Παλαιστής η οποία δεν ηττήθηκε ποτέ από κανέναν, αναχαίτισε τον στρατό του Κουμπλάι Χαν  και άφησε το σημάδι της όχι μόνο στον μογγολικό πολιτισμό αλλά και στον ευρωπαϊκό! Συνέχεια ανάγνωσης Χουτουλούν η Παλαιστής

Η χρυσή εποχή των Χατούν

ΠΩΣ ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΟΥ ΤΖΕΝΓΚΙΣ ΧΑΝ ΕΣΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΤΟΥ

Βαθιά στα θησαυροφυλάκια των Μογγόλων ηγεμόνων υπήρχε κρυμμένο για αιώνες ένα ιερό κείμενο. Κανείς δεν μπορούσε
να το δει. Κανείς δεν επιτρεπόταν να το διαβάσει. Ονομάζονταν η “Μυστική ιστορία των Μογγόλων”. Μέσα σε αυτό βρισκόταν γραμμένη η πιο ιερή και πιο συναρπαστική ιστορία της μογγολικής
φυλής: η ζωή και τα έργα του ιδρυτή της μογγολικής αυτοκρατορίας, του Τζέκινς Χαν, αλλά και των απογόνων του. Ανάμεσά τους βρισκόταν μία σειρά από εξαίρετες βασίλισσες που, όχι μόνο συνέχισαν το έργο του μεγάλου κατακτητή, αλλά, μετά από την καταστροφική πορεία των αρσενικών απογόνων του θρυλικού κατακτητή, διέσωσαν από τον αφανισμό όλο το μογγολικό έθνος. Μία σειρά από κατακτήσεις έκαναν γνωστό αυτό το μυστικό κείμενο, που μέσα από τα ταξίδια του Μάρκο Πόλο και άλλων Ευρωπαίων έφτασε
μέχρι την Δύση. Όμως κάποιες σελίδες του έχουν σκόπιμα σκιστεί. Κάποιοι προσπάθησαν να αποσιωπήσουν την ύπαρξη αυτών των θρυλικών Χατούν που συνέχισαν την μακραίωνη μογγολική παράδοση να υπάρχουν γυναίκες σε θέσεις εξουσίας. Σήμερα οι ερευνητές ανακαλύπτουν ξανά αυτές τις ξεχασμένες γυναίκες που διέσωσαν και σημάδεψαν το μογγολικό έθνος.

Συνέχεια ανάγνωσης Η χρυσή εποχή των Χατούν

Τζένγκις Χαν (μέρος 1o)

Ο ΦΕΜΙΝΙΣΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΗΣ ΚΑΙ Η ΘΗΛΥΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΤΟΝ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΣΕ

Ποιος είναι ο Τζένγκις Χαν το γνωρίζουμε όλοι και όταν τον φανταζόμαστε φέρνουμε στο νου μας την εικόνα ενός άγριου και αιμοσταγή πολεμιστή που μέχρι τον θάνατό του είχε κατακτήσει το μεγαλύτερο μέρος της Ευρασίας και είχε υποδουλώσει αμέτρητες νομαδικές φυλές της περιοχής και ήταν υπεύθυνος για αμέτρητες θηριωδίες και μαζικές εκτελέσεις. Είναι δύσκολο να τον φανταστούμε σαν τρυφερό σύζυγο, αφοσιωμένο πατέρα και προστατευτικό αδελφό. Όμως ο Τζένγκις Χαν, σε μια εποχή που ήταν σκληρή και γεμάτη βία και όπου οι γυναίκες ήταν καταπιεσμένες και περιορισμένες λάτρεψε την Μητέρα Γη και δημιούργησε μία κοινωνική οργάνωση όπου οι γυναίκες κατείχαν εξαιρετική εξουσία και έθεσε τα θεμέλια για την δημιουργία μίας δυναστείας εξέχουσων βασιλισσών που άφησαν το σημάδι τους στον παγκόσμιο πολιτισμό μέχρι σήμερα.

Συνέχεια ανάγνωσης Τζένγκις Χαν (μέρος 1o)

Τζένγκις Χαν (μέρος 2ο)

(συνέχεια από το 1ο μέρος)

Το πρώτο πράγμα που έκανε ο Τζένγκις Χαν ως ηγέτης της νεοσύστατης αυτοκρατορίας ήταν να οργανώσει τον στρατό του και το δεύτερο ήταν να μοιράσει την διακυβέρνηση των εδαφών στις συζύγους του έτσι ώστε να μπορεί να συγκεντρωθεί αποκλειστικά στο έργο της κατάκτησης νέων εδαφών. Πρώτα, όμως, έπρεπε να φροντίσει να βγει ένα διαζύγιο και αυτό αποτέλεσε άλλο ένα παράδειγμα για το πόσο σεβόταν και αγαπούσε τις γυναίκες, ακόμα και εκείνες που επρόκειτο να χωρίσει. Συνέχεια ανάγνωσης Τζένγκις Χαν (μέρος 2ο)

Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν

ΤΟ ΒΙΚΤΩΡΙΑΝΟ «ΚΑΜΑΚΙ» ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΆ ΣΥΓΧΡΟΝΟ!

Όταν στα τέλη του19ου αιώνα οι γυναίκες απέκτησαν την δυνατότητα να κυκλοφορούν ασυνόδευτες στους δρόμους αντμετώπισαν την διαχρονική μάστιγα που λέγεται «καμάκι».  Και μπορεί σήμερα η λέξη «καμάκι» να μας φέρνει στο νου τον Στάθη Ψάλτη και τον Σταμάτη Γαρδέλη, αλλά και στην βικτωριανή εποχή ο «βικτόριαν λόβερ με τρίχα για πουλόβερ» ήταν εκεί! Συνέχεια ανάγνωσης Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν

Η κυνηγός με τον αετό

13ΧΡΟΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΑΨΗΦΑ ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΦΥΛΟΥ

Ήταν τέλεια. Χειριζόταν τον μεγάλο αετό για πρώτη φορά στη ζωή της και η άνεσή της ήταν εκπληκτική. Τον κρατούσε στο μπράτσο της άφοβα και τον χάιδευε χαρούμενα.

Αυτές ήταν οι σκέψεις του 24χρονου φωτογράφου Άσερ Σβιντένσκι από το Ισραήλ όταν αντίκρισε για πρώτη φορά την 13χρονη Ασολπάν στο Καζακστάν. Επέστρεφε από ένα ταξίδι στη Μογγολία με σκοπό να φωτογραφήσει τη νέα γενιά κυνηγών με αετό. Η παράδοση αυτή είναι πολύ παλιά. Στις στέπες της Ευρασίας οι άνθρωποι κυνηγούν με αετό από την λίθινη εποχή και σήμερα αυτή η δραστηριότητα θεωρείται αντρική και περνάει παραδοσιακά από πατέρα σε γιο. Ο Σβιντένσκι ήθελε να καταγράψει αυτό ακριβώς. Το πέρασμα αυτής της μακραίωνης παράδοσης μέσα στους αιώνες στα σημερινά νεαρά αγόρια της Μογγολίας και του Καζακστάν. Έτσι πέρασε αρχικά πέρασε ένα μήνα στο Καζακστάν φωτογραφίζοντας νεαρά αγόρια που εκπαιδεύονταν και κάθε μέρα την περνούσε με μία διαφορετική οικογένεια. Τις περισσότερες μετακινήσεις τις έκανε με άλογο καθώς σε εκείνη την περιοχή το οδικό δίκτυο είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Όταν τελείωσε με αυτή την φωτογράφηση είχε ακόμα χρόνο και χρήμα για να συναντήσει ακόμα έναν νεαρό κυνηγό. Και τότε βρήκε την Ασολπάν και τον πατέρα της. Συνέχεια ανάγνωσης Η κυνηγός με τον αετό

Που πήγαν όλοι οι «κύριοι»;

Ο παρουσιαστής των Χρυσών Σφαιρών, Σεθ Μέγιερς, άνοιξε την βραδιά με μια παραλλαγή του γνωστού και αναμενόμενου «Καλησπέρα, κυρίες και κύριοι» (Good evening, ladies and gentlemen) που ταίριαζε περισσότερο στο πνεύμα της βραδιάς που ήτα αφιερωμένη στην συμπαράσταση στα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης στην βιομηχανία του θεάματος. Το μαυροντυμένο -ως ένδειξη διαμαρτυρίας και συμπαράστασης- ακροατήριο ξέσπασε σε γέλια μόλις άκουσε τον Μέγιερ να ανοίγει την βραδιά με την φράση: «Καλησπέρα, κυρίες και εναπομείναντες κύριοι» (Good evening, ladies and remaining gentlemen), φράση που καυτηρίαζε το πόσο διαδεδομένη είναι η σεξουαλική παρενόχληση σαν φαινόμενο. Συνέχεια ανάγνωσης Που πήγαν όλοι οι «κύριοι»;

Το φεμινιστικό μήνυμα στο μακιγιάζ της Έμμα Στόουν

Υπήρχε ένα κρυμμένο φεμινιστικό μήνυμα στο μακιγιάζ της Έμμα Στόουν την Κυριακή στις Χρυσές Σφαίρες.

Συνέχεια ανάγνωσης Το φεμινιστικό μήνυμα στο μακιγιάζ της Έμμα Στόουν

Δυο γάμπες και μια δυσκολία

της Αλεξάνδρας Χρονοπούλου

Δυσκολεύομαι να την κοιτώ. Αυτή έχει πια συνηθίσει.
Στηρίζεται με όση χάρη μπορεί πάνω στα συνθετικά πόδια της. Πιο συχνά τα καλύπτει με μακριά, φαρδιά παντελόνια. Όχι πως κατήργησε και τα φορέματα. Απλά τώρα φροντίζει να πέφτουν κάτω από τα γόνατα. Έχει πια συνηθίσει. Όμως εγώ, το ομολογώ, δυσκολεύομαι να την κοιτώ. Για να είμαι απολύτως
ειλικρινής, μου είναι αφόρητο να την κοιτώ. Μου είναι αδύνατον.
Δεν το μπορώ χωρίς να θυμηθώ τις απίθανες γάμπες της. Οι γάμπες της Έρσης. Ο φθόνος των θηλυκών κι ο πόθος των αρσενικών της παρέας. Συνέχεια ανάγνωσης Δυο γάμπες και μια δυσκολία

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ